Yhteystiedot

29.12.2013

Vauvan tilkkupeitto

HAA, uskalsinpas lähteä kokeilemaan tilkkupeittoilua! Ja kyllä kannatti, tästä tuli mun mielestä tosi söde. Tämä mun ihka ensimmäinen tilkkupeitto meni lahjaksi jo edellisessä postauksessa mainitulle ihanalle vauvelille. <3
Tämä peitto on ihan apinoitu Ultsun meidän nuorimmaiselle annetusta ihanasta peitosta. Tosin Ultsun peittoihin verrattuna tämä on tosi pliisu, kun mä olen tosi arka yhdistelemään kuviollisia kankaita. Sen huomaa kaikista tekemistäni ompeluksista.
 
Palat trikoota 13x13cm ja saumuroitu yhteen. Välissä levyvanu ja takana ilmeisesti jotain harjattua collegea (?). Päällipuoli tuollaista pehmeää ja pörröistä ja nurjalta kudottu. Korjatkoon joku, jos olen väärässä.
 
Kanttaukset tehty pikeekankaasta kantinkääntäjällä. Yritin tehdä sellaisen käännöksen kantinkääntäjällä noissa kulmissa, mutta ainakaan tällä kankaalla en onnistunut. En meinaa vielä luovuttaa sen asian suhteen vaan kokeilen vielä ohuemmalla kankaalla joskus sitä käännöstä. Jossain Bernina- saumurin opetusvideolla sellainen tehdään ja sieltä siis siihen idean saanut.

Harjattu fleece ja pikee kirpputorilta, kuten myös yksiväriset trikoopalat. Raitakangas kestovaippakaupasta ja pallokangas paikallisesta. Mikä mahtava idea saada tilkkupalasetkin käyttöön!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti